1º anos A e B – Colégio São Vicente de Paulo – Jundiaí
Let’s start with a question….
Do children still know how to play offline?
In recent years, games have been replaced by technological innovations, like video games, smartphones, tablets and others digital resources.
Thinking about it, we prepared a project with which the students of the first grade learned about three traditional games – “Rock, Paper, Scissors”, “Broken Telephone” and “Blind Man’s Buff/Bluff” – and the importance of playing together without the intermediation of electronic devices.
The children got involved positively and loved playing.
While the children were playing, they used their creativity and imagination. These kinds of games can help them develop their physical, cognitive, social and emotional skills.
Not only is playing important to healthy brain development, but it is also through playing the children learn how to engage and interact with the world around them.
It was very funny and rewarding!
Brincar desconectado
Vamos começar com uma pergunta….
As crianças ainda sabem brincar offline?
Nos últimos anos, os jogos e brincadeiras foram substituídos por inovações tecnológicas, como videogames, smartphones, tablets e outros recursos digitais.
Pensando nisso, elaboramos um projeto com o qual os alunos dos primeiros anos A e B aprenderam sobre três jogos tradicionais – “Pedra, Papel, Tesoura”, “Telefone sem Fio” e “Cabra Cega” -, além da importância de jogar juntos sem intermediação de aparelhos eletrônicos.
As crinças se envolveram positivamente e adoraram brincar.
Enquanto as crianças brincavam, elas usavam sua criatividade e imaginação. Esses tipos de jogos podem ajudá-los a desenvolver suas habilidades físicas, cognitivas, sociais e emocionais.
Brincar não é apenas importante para o desenvolvimento saudável do cérebro, mas também é brincando que as crianças aprendem a se envolver e interagir com o mundo ao seu redor.
Foi muito divertido e gratificante!
You can check photos and videos of the project on the links below: Você pode conferir fotos e vídeos do projeto no link abaixo:
(alunos dos 1º anos A e B)
(alunos dos 1º anos B)
(alunos dos 1º anos A e B)