INNOVATORS 3 – Unit 3

3°C students learned about farm animals and their respective foods through the production of models, an activity suggested in Unit 3 of the book Innovators 3. In addition to producing the model, the students did a small role play to put into practice a content that was causing a lot of doubt in the class: the demonstrative pronouns.

Os alunos do 3°C aprenderam sobre os animais da fazenda e seus respectivos alimentos por meio da produção de maquetes, atividade sugerida na Unidade 3 do livro Innovators 3. Além de produzirem a maquete, os alunos fizeram uma pequena dramatização para colocar em prática um conteúdo  que estava causando muita dúvida na turma: os pronomes demonstrativos.